Succesul in afaceri cu protectia muncii

Protectia muncii reprezinta modalitatea de a-ti asigura linistea si reusita in afaceri. Cuprinde toate masurile de prevenire a evenimentelor neplacute  la un loc de munca si de siguranta pentru desfasurarea activitatilor. Securitatea angajatilor revine, din punct de vedere legal si moral, angajatorilor si se realizeaza prin cooperarea dintre protectia muncii si medicina muncii.

Protectia muncii are ca obiectiv principal pastrarea sanatatii si a capacitatii de munca a angajatului. In fiecare domeniu de activitate exista numerosi factori care pot influenta in mod negativ integritatea fizica, emotionala sau intelectuala a celor care lucreaza. Protectia muncii urmareste limitarea sau anihilarea efectelor unor elemente nocive intalnite intr-un cadru profesional, care actioneaza constant sau intamplator. Un om prevenit valoreaza mai mult, de aceea, inca din prima zi a contractului, angajatul este informat despre normele de protectia muncii pe care este obligat sa le respecte. Astfel sunt preintampinate accidentele sau bolile profesionale.

Conform legislatiei in vigoare, nicio activitate economica nu are dreptul sa se desfasoare daca nu a obtinut autorizatia de protectia muncii de la organele abilitate. Aplicarea acestor norme are ca scop desfasurarea in bune conditii a unei activitati, pentru pastrarea sanatatii fizice si psihice a salariatilor. Regulile sunt valabile pentru toti participantii la activitatea respectiva, de la director pana la ultimul muncitor sau ucenic. In fiecare domeniu se elaboreaza instructiuni specifice de aplicare a normelor de protectia muncii, care se mentioneaza si in contractual colectiv si individual de munca.

O afacere de succes are la baza intocmirea si repectarea cu rigurozitate a normelor de protectia muncii, caci un produs sau un serviciu de calitate este furnizat de angajati sanatosi si multumiti.